Abercrombie & Fitch stopt met ontblote modellen
Vandaag staat in het Algemeen Dagblad te lezen dat Abercrombie & Fitch per direct gaat stoppen met ontblote torso’s voor de ingang van haar winkels. Het modemerk heeft deze promotie actie zeer succesvol ingezet de laatste jaren, Voor de winkels was het altijd een enorme drukte van klanten die graag met de modellen op de foto wilden. Ook als het toch wat fris was kon je de gespierde modellen voor de winkels zien staan. Het AD geeft aan dat deze informatie van CNN komt.
Aanpassen van aannamebeleid Abercrombie
Tot voor kort stond Abercrombie & Fitch bekend om het aannemen van alleen maar medewerkers met een goedgebouwd lichaam. Zij moesten de bezoekers welkom heten en naar binnen begeleiden in de Abercrombie winkels. Maar het modemerk ligt de laatste tijd onder vuur. Met een herziening van het personeelsbeleid zet het een nieuwe stap in de imagoverbetering. De organisatie wil zich meer gaan richten op de kwaliteit van haar producten en winkels en minder op het uiterlijk van de werknemers.
Topman Michael Jeffries die de organisatie al heeft verlaten plaatste Abercrombie in een lastige positie. Dit vanwege kwetsend personeelsbeleid en opmerkingen van de oud topman dat het merk alleen “leuke en knappe” klanten wilde hebben. Mogelijk dat deze uitingen hebben geleid in teruglopende omzetten in de winkels en dalende populariteit van het beroemde merk.
Restyling Abercrombie winkels
Afgelopen vrijdag heeft Abercrombie ook bekend gemaakt om de winkels te gaan veranderen. Hierbij gaat het om de inrichting en muziek. Daarbij wordt mogelijk afscheid genomen van de harde muziek die bij veel klanten associaties met een disco of nachtclub opriepen.