Dikke mensen niet welkom bij Abercrombie?
Abercrombie is beschuldigd van het doelbewust weren van klanten met groter maten. Zo is de dameskleding niet verkrijgbaar groter dan Large en zijn broeken slechts tot maat 10 (Amerikaanse maat). Bij de heren lopen de maten tot XXL. Het merk wil zich alleen identificeren met aantrekkelijke en slanke mensen. Directeur Mike Jeffries laats zelfs weten dat Abercrombie zich alleen richt op de “cool kids”.
De aantrekkelijke en typische Amerikaan met een goede instelling en veel vrienden. Dikke mensen hoeven niet meer in de winkels te komen. Zijn klanten moet in de winkel geen andere klanten zien die niet zo hip en trendy zijn als ze zelf. Het gaat om een exclusieve klanten groep geeft Mike aan.
Sex en gespierde lichamen
De directeur van Abercrombie geeft aan dat de gespierde mannen helpen om het modemerk te positioneren. De strakke lichamen helpen de verkopen te stimuleren. “Seks and six-packs sell”. Volgens geruchten zouden de werknemers van Abercrombie zware oefeningen moeten doen om een afgetraind lichaam te krijgen en te houden.
Grotere herenmaten zijn wel in de winkel te krijgen maar zijn bedoeld voor gespierde sporters. Het merk maakt dus een bewuste keuze om een groot deel van doelgroep buiten te sluiten voor haar collecties. Waarschijnlijk kan het modemerk deze uitsluiting van klanten veroorloven.