Abercrombie stopt met grote logo’s ?
Abercrombie & Fitch is als modemerk bekend geworden door de grote logo’s op de kledingstukken. Deze logo’s zijn lang zeer populair geweest bij de jonge doelgroep van Abercrombie. Maar deze logo’s lijken uit de gratie te zijn. Ander modemerken waren ook al begonnen met het minder gebruiken van grote logo’s op hun kleding en accessoires.
Bijvoorbeeld Gucci en Coach. Het is niet helemaal duidelijk wanneer Abercrombie stopt met grote logo’s.
Geleidelijk afbouwen logo gebruik
Abercrombie & Fitch laat weten niet per direct te stoppen met het voeren van de logo’s op de kleding. Deze aanpassing zal gefaseerd worden doorgevoerd in de Verenigde Staten. In de andere landen zal Abercrombie de logo’s nog wel gaan voeren gezien de populariteit daarvan in deze landen.
Abercrombie stopt met de logo’s omdat consumenten aangegeven geen wandelende reclame zuilen te willen zijn. Om de teruglopende verkopen terug te dringen wordt de collectie dus aangepast. Abercrombie zal zich in de toekomst meer gaan toeleggen op modieuze en wisselende collectie. Nieuw in de collectie zijn bijvoorbeeld zwarte kleding.